lördag

Raska flickor får tidig lunch

 Jag och Yra gjorde sällskap med Elvis på en hundsväng i morgondimma. Yra var på riktigt bushumör och hittade på allsköns hyss längs vägen. Vi tränade en del på att gå böjd rakt fram. Det var lätt åt vänster och svårt åt höger.
 Mylta fick ett longeringspass på lägdan. Hon kunde bara gå och titta utåt i båda varven för att det faktiskt var prasslande löv som anföll henne ibland. Trodde hon iallafall. Efter 20 min gick hon fint i båda varven så då slutade vi.
Mamma Fia och Vilja fick en rejäl rykt medan de petade i sig sina extra ransoner med mat.Vilja såg faktiskt ut som en lerhög eftersom hon för det mesta hellre ligger ute i leran än i vindskyddets halm.. Måtte det komma lite snö snart så dom kan rulla sig rena.

Vi har köpt ny kamera och jag har inte lärt mig den än, därav alla suddiga bilder.

1 kommentar:

Karolina Sundqvist sa...

Fina hästar ni har och stallet ser ut att få fin form och färg :)

Jag vill tacka så hemskt mycket för det roliga kortet du skickat till mig :) Jag blev så glatt överraskad :)