torsdag

Jag ska måla hela världen

Det börjar ta färg lite överallt i stallet nu. Insidan på sadelkammaren är färdigmålad sånär som på fönstret som jag nog måste vänta med tills det finns värme därinne. Utvändigt är det bara listen runt dörren som ska få lite färg har inte bestämt mig för om det blir vitt eller grönt ännu. Vad tycker ni? Till vänster om dörren ska det upp ett hyllplan med krokar under och till vänster blir det troligtvis foderlådor, ooommm.... jag inte ändrar mig igen. Snälla mamma har varit här och hjälpt mig måla korsstygn på några lister. Snyggt blir det. Idag har jag lyxat till det och köpt en egentligen onödig inredningsdetalj som ska sitta ovanför diskbänken därinne. Vad det är får ni se den dag den är på plats.

Stackars hästarna är det ingen som haft tid att pyssla med de senaste dagarna. Herkules påminner oss om sin existens så fort vi öppnar dörren. Stackar'n! Det är bara Mylta som fått lite kärlek av några tjejer som var här en mörk kväll tidigare i veckan. Dom andra ser ut som lerhögar väl kamouflerade i hagarnas geggamojja.

6 kommentarer:

DeBeer sa...

Absolut GRÖNT :-)Samma som i fönstren!

Anonym sa...

Jag har lagt märke till att saken som jag har lika som din är lite motsträvig då det gäller att fästa på vägg.... måste fråga försäljaren. Va snyggt stall du får Elin!!!
Jonsa

Liiza sa...

Jag tycker grönt!!

karin sa...

Jag röstar för grönt!!!

Anonym sa...

Naturligtvis grönt, det kommer att bli supernyggt
Kicki

elin sa...

Grönt det blir :D