torsdag

Stallet

 Stallbygget fortskrider efter bästa tid och förmåga. Sadelkammarväggarna har börjat ta form. Egentligen var det tänkt att sättas in ett litet fönster mellan sadelkammare och box men i brist på fönster och att orken tryter lite så får det helt enkelt bli en slät vägg. Kanske går det göra något annat fint där istället. Dessa väggar lär ju vara uppe på ett kick om Harry gnor på som vanligt och då ska ju inredningen in. Jag som inte bestämt mig hur jag vill ha det ännu därinne. Det blir till att skynda på tankebanorna för mig.
Allt vitmålande har blivit lite tråkigt så Harry spikade upp fönsterfoder så att jag fick måla lite grönt. Det är en långvägg kvar att grundmåla men det får bli jobb till helgen. Det är skönt att måla klart när man börjar. Fönstren blev så mycket större när de fick en ram och färg. Det kommer inte att råda brist på dagsljus i vårt stall iallafall.

3 kommentarer:

Mariell og Kashmir sa...

Dere er så flinke! Gleder meg til å komme på besøk ;)

elin sa...

Jag längtar tills du kommer! :D

Anonym sa...

Ni kommer att få Jämtlands snyggaste stall! Ser fram emot det färdiga resultatet!!
Jonsa