lördag

Lördag som vanligt

Började morgonen med att rida Maja en stund. Jag rider henne bara korta stunder än. Vi skrittade runt på stora volter och lite mindre volter. Lite skänkelvikning och travade några steg. Det gick bra hon visade bara stygghumöret i en tiondelssekund när jag var lite för hård med skänkeln. Det fanns en plan att rycka hennes man också men den blev klippt istället och jag är rädd för att jag måste fnissa till den lite imorgon igen.

Det blev Herkules tur sedan. Vi gjorde mest skrittövningar. En del trav på volten och några galoppfattningar. Det var jättelänge sen jag red honom och det var jätteroligt.

Mylta blev riden några vändor runt gårdsplan med ny ryttare på ryggen. Hon tycker att det är jätteroligt och finner sig i det mesta. Det börjar bli dags att rida ut henne en lite längre sväng.

Yra tömkörde jag med draglinor. Hon är lite yster i humöret och har svårt att stå stilla och vänta. Men det kommer väl det också.

Inga kommentarer: