tisdag

Inspirerande studiebesök

Helgen som var åkte jag och gruppen som studerat hästavel på studiebesök till stuteri Salmonbay. Det blev en rolig och inspirerande dag i en fantastiskt fin miljö med många fina hästar att titta på. Vi hade också turen att få uppsutten visning av två olika hästar. För en gångs skull var jag inte nervös när någon skulle hoppa i mina ögon stora hinder.
En jättefin fyraåring som nog gärna hade följt oss runt om han fått. En helmysig kille som bara ville bli omklappad. Vi fick träffa alla hästar, från bästa tävlingshästen till avelsston och åringar. Återigen snappade jag upp ett och annat som är värdefull kunskap för mig.

Det fanns många fina detaljer att titta på både i stall och ridhus. Allt var väl genomtänkt både funktion-, energi- och utseendemässigt. Jag fann flera smarta saker som jag kan ta med till mitt eget stallbygge.
Jag tackar och bockar för sällskapet och för Annethes generösa sätt att dela med sig.

3 kommentarer:

Nästankusin Erica sa...

NÅGOT FÖR DIG: http://www.tradera.com/ETT-PARTI-QUILTADE-VOJLOCKAR-ALLROUND-STL-PONNY-FULL-auktion_280204_108754971

elin sa...

Tack för tipset, men jag har många. Det enda som ska shoppas nu till hästarna är spik och bräder. Kanske en och annan krok, sadelhängare, bytta eller nåt sånt

karin sa...

Vilka fina boxar. Öppna så protterna kan sticka ut huvve och titta sig omkring. Tycker jag var bra.
Roligt att göra ett studiebesök där det finns något att ta till sig.
Ma.