fredag

Dansa med Fia.....?




Ännu har jag inte bestämt mig för om Fia blir kvar. Blir hon det så har vi en mycket lång väg att gå innan vi dansar med glädje, känsla och harmoni.


Idag plockade jag fram repgrimman för att se om det gick att få lite kontakt med henne eftersom hon nu provat både en och två gånger att kliva över mig och när det inte funkade så nonchalerar hon mig istället. Hon kan väldigt mycket själv! Det enda jag lade krutet på var att hon skulle backa undan och det tog en lång stund innan hon slutade gå framåt så fort jag rörde repet. Det kändes iaf som länge men det kan ju bero på dom 25 minusgraderna å andra sidan. Sen blev jag visst hennes egendom och hon försökte spöa Demilia när hon kom fram för att hälsa....så då fick vi ta den dusten på en gång också. När jag är med hästarna är det förbjudet "hunsa" varandra mest för att det gör så ont om jag skulle råka vara ivägen.


Herkules fick också 10 min på volten. Helt plötsligt uppskattade jag honom på ett annat sätt efter att ha gjort det lilla med Fia. Mjuk och känslig var han om än med lite hyss för sig. Han visade gång på gång att han kan det där med galoppfattningarna nu. Problemet var bara att jag inte bad om dom. Det är kul när han försöker själv, men det gäller för mig att utnyttja det rätt.
Skillnaden mellan hans och Fias sätt att hålla kontakt är milsvid just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg tjej, men hur van är hon att kommunicera med folk?
Jonsa

elin sa...

Jag tror att hon är rätt van att bestämma faktiskt och då behöver hon ju inte lyssna så mycket.