måndag

Tråkridning

Det var inte särskilt roligt att rida ikväll. Herkules var på ett helsikes humör. Tänkte jag trav så körde han huvudet mellan frambenen och bjöd på fina bakut- eller bockserier. Efter tio såna resor hade jag ganska ont i armarna och mellan skulderbladen av knyckarna han gjorde. Han blev en aningen stark och tung. Däremellan försökte vi oss på sidvärtsövningar i skritten för att han skulle få nåt annat att tänka på, men se då kunde han ju ruska på skallen och ta skänkeln som framåtdrivande istället för sidförande och det med tillhörande studs. Jobbigt!!
En annan taktik togs till, klättring. Lägdbackarna är rätt tuffa och jag tänkte att han får skritta ur sig odygdigheterna uppför. Herkules tyckte att uppförsbackar är bra ställen att öva stegringar på......då gav jag upp och gick hem.

4 kommentarer:

mariell sa...

hmm...undra vad han egentligen hade i tankarna..?

Gudrun sa...

Men Elin vilken fin o gullig hästblogg. Hit kommer jag flera ggr.
Hästkärlek var rätta ordet, det låter så fint. kram/Mosss

Monica sa...

Ha, de är roliga hästarna när de får för sig något. Antar att han hade roligt i alla fall =)

elin sa...

Jag antar att han hade roligt, om inte annat får jag hoppas det. Jag är bara glad att jag satt kvar:).

Välkommen hit Moss!