söndag

En början..

Vi kom inte så långt med hagen idag. Isolatorer skruvades på så långt det räckte och ett par tre stolp bankades ner. Stolparna är 180cm lång så jag är för kort för att slå ner dom vilket gör att allt faller på Harry. Men jag får bära ut dom istället och dra tråd när det är dags.

Skickade ett "snällapappahjälpmigmejl" och önskade en variant av foderhäckar som jag sett. Han skulle fixa det sa han. Vilken tur vi har!

Herkules var med om en traumatisk upplevelse idag. Tuppen Malte hamnade lite på villovägar och for med fullfart och flaxande vingar in under hans mage där han försökte lyfta och slog upp i hästmagen. Synd om tuppen (han klarade sig) och Herkules. Herkules fullkomligt exploderade på stället och visste inte vilket ben han skulle stå på. Det syntes som om han tyckte att det mest var äckligt. Vi som tittade på höll på att skratta ihjäl oss för det såg verkligen dråpligt ut.
Sen stod Herkules stilla på fläcken där det hände tills vi kom med kvällsmaten ett par timmar senare. Undra just vad han tänkte på?

Russen har inte gjort många knop. Jag har borstat av alla och pussat lite på dom. Knubben lyckades charma åt sig "vintermat" efter att ha stått vid grinden och blinkat åt mig halva dan. Bor man i vinterhagen så ska man ju ha skottkärremat, såklart.

Inga kommentarer: